poniedziałek, 15 lipca 2013

Julian Tuwim- stacja 1 PIOTRKOWSKA

"Stoi na stacji lokomotywa,
Ciężka, ogromna i pot z niej spływa -
Tłusta oliwa.
Stoi i sapie, dyszy i dmucha,
Żar z rozgrzanego jej brzucha bucha:
Buch - jak gorąco!
Uch - jak gorąco!
Puff - jak gorąco!
Uff - jak gorąco!
..."
Kto z nas nie zna tego wiersza? Jego autorem jest oczywiście łodzianin- Julian Tuwim.
Jeden z najpopularniejszych poetów dwudziestolecia międzywojennego, którego rok właśnie obchodzimy.  Z tej okazji Tuwim "odwiedził" Łódź, nawet nie jeden a dziesięciu Tuwimów. Przez ostatni 10 dni pomniki zdobiły na ul. Piotrkowskiej między ul. Zamenhofa, a al. Piłsudskiego.
Pomniki były malowane przez studentów ASP.
"One w Łodzi" były na Piotrkowskiej, a oto co zobaczyły :)










A oto nasza galeria zadumanego Juliana:










Przystojniacha! ;)

 Co więcej miejsca w których stoją Tuwimy, będą się zmieniać od wczoraj można je podziwiać w Manufakturze.

Nam pomniki podobają się. Szkoda, że niestety są już miejscami zniszczone (obdrapana farba).
Przy okazji przypomniałyśmy sobie twórczość poety, Wam też polecamy!

Który Wam się najbardziej podoba?
J: Mnie ten obrazujący "Ptasie radio"
I: Ja oczywiście jestem najbardziej zachwycona Tuwimem z kotkami:).

2 komentarze :

  1. Wstyd się przyznać ale nie widziałam jeszcze tych pomników, dawno nie byłam na Pietrynie. Fajnie, że wstawiłyście zdjęcia ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mój faworyt - przystojny Julian w różowej, kwiecistej, jesiennej jesionce! :)
    mm

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...